Pressrelease: Scandinavian Executive vinner ramavtal med RISE

PRESSRELEASE | STOCKHOLM 30 APRIL 2018

Scandinavian Executive vinner ramavtal med RISE.

RISE Research Institutes of Sweden har den 2018-04-19 beslutat att efter genomförd upphandling av ”kvalificerade ekonomikonsulter” teckna ramavtal med Scandinavian Executive.

Avtalet gäller i fyra år från och med den 1 maj 2018 till och med den 30 april 2022 och omfattar upphandling av befattningarna: CFO, Ekonomichef och Business controller.

– Vi är oerhört glada över att ha vunnit detta ramavtal med RISE. Det visar att vi har ett tilltalande erbjudande med duktiga konsulter i vårt nätverk och att vi att vi är konkurrenskraftiga både inom den offentliga sektorn såväl som den privata, säger Fredrik Nilsson, seniorkonsult på Scandinavian Executive.

Scandinavian Executive har funnits sedan 2014 och erbjuder kvalificerade interimskonsulter i ledande befattningar inom alla olika branscher.

– Jag var med och startade bolaget för snart fyra år sedan och vi har arbetat hårt för att skapa ett attraktivt nätverk för våra konsulter som idag är över 2000 stycken. Samtidigt är det lika viktigt att våra konsulter har rätt kompetenser för att tillgodose våra kunders förfrågningar, säger Magnus Uvhagen, VD på Scandinavian Executive.

Kontakt:

Magnus Uvhagen