Interimschef HR – Human resources 2018-03-25T16:02:01+00:00

Interimschef HR – Human resources

Med vår hjälp kan du hitta en interimschef för HR – Human Resource Management

Det svenska företagandet är starkt. Företag runt om i landet växer så det knakar. Faktum är att de ibland växer lite för fort och det uppkommer ett behov att förstärka vissa delar av verksamheten snabbt. Då kan det vara läge att anlita en interimschef.

En interimschef är en ledare som snabbt kan ta över när det behövs. Detta behovet kan uppstå på många olika sätt. Det kan exempelvis bero på att den nuvarande chefen ska flytta, har blivit sjuk eller helt enkelt inte ska jobba kvar. Det är även vanligt att ta in en interimschef för att hantera specifika utmaningar, exempelvis omstruktureringar eller omorganisationer. Då kan det komma väl till pass med en expert inom Human Resource Management som kan säkerställa att förändringen sker på ett smidigt och lyckat sätt.

Att få in en kompetent och erfaren interimschef inom HR kan göra stor skillnad, oavsett om det handlar om ett tillfälligt projekt eller en längre lösning. Vi på Scandinavian Executive har samlat många duktiga ledare med spetskompetens inom personalledning, organisationsutveckling och andra närliggande områden. Genom att lyssna på era behov och krav kan vi matcha er med en person som passar er perfekt.

Kontakta oss

08-5629 3030
Kontakta oss för hjälp med interimchef

Exempel på roller vi tillsätter: HR-direktör, HR-chef, HR Business Partner (HRBP), Integrering av dotterbolag/förvärvade verksamheter, Lönechef, Administrativ chef, Talent Management, Rekrytering, HR-system implementering, HR-processer – genomlysning, Projektledare HR transformation eller förändringsprojekt.

Hitta en tillfällig chef för HR

Det allra vanligaste sättet att hitta ny personal är genom traditionell rekrytering. Många gånger så passar inte denna modell, speciellt om företaget vill kunna få in en kompetent person snabbt. När vi på Scandiavian Executive tar in ett uppdrag gör vi alltid vårt bästa för att du ska få en lösning på ett snabbt och smidigt sätt.

Vår process är enkel och den börjar med att du tar kontakt med oss. Kommunikation är viktigt och ju mer du kan berätta om ditt företags verksamhet, behov och problem desto enklare blir det för oss att hitta en lösning och rätt person till uppdraget.

Vi har valt att enbart fokusera på att tillhandahålla kompetenta chefer på ledningsnivå. Genom åren har vi byggt upp ett nätverk med över 1 800 chefer och ledare som är experter inom flera olika affärsområden och med erfarenhet från mängder av branscher och marknader. När vi tillsammans har kommit fram till en kravprofil och ett uppdrag tar det inte lång tid för oss att hitta två till tre passande kandidater. Hela processen, från att ni beskriver uppdraget till att vi presenterar lämpliga kandidater, tar oftast inte mer än ett par dagar. Nästa gång du behöver en interimschef inom human resources eller någon annan del av verksamheten så vet du precis vem du ska vända dig till.

Så här kan en process se ut, från start till mål på 2-3 dagar!